Edit
נסו אותנו
יצירת קשר

מאז 2007 מובילה ג'נסיס תפיסה חדשה הנוגעת לפוטנציאל העצום הגלום במיתוג. בתפיסה זו נישבו עסקים רבים שהבינו שכל עסק או רעיון, זקוק למעטפת מיתוג שלמה ואיכותית, הנוצרת בלוח זמנים מהיר ואשר משיגה תוצאות מוכחות.

נווטו אלינו

לח"י 25 בני-ברק

דף הבית » בלעדי: המדריך המלא לקידום ופרסום באינטרנט

בלעדי: המדריך המלא לקידום ופרסום באינטרנט

קידום באינטרנט

ג'נסיס מדיה גאה להציג: כל השלבים לקידום באינטרנט ופרסום איכותי באינטרנט

על מה ניתן לקרוא במאמר זה:

  • קידום אורגני
  • קידום ממומן
  • פרסום בפייסבוק
  • דפי נחיתה
  • GDN ורימרקטינג
  • מיתוג עסקי

עקרונות חשובים לקידום אורגני נכון

מהו בעצם קידום אורגני? או בשמו המקצועי – SEO

SEO הם ראשי תיבות של המונח Search Engine Optimization

משמע – אופטימיזציה למנועי החיפוש לאתרים.

תוצאות החיפוש במנועי החיפוש נקראים הרשימה האורגנית – הם למעשה התוצאות הטבעיות שגוגל מציע עבורך לאחר הקלדת ערך מסוים בשורת החיפוש.

קידום אורגני הינו חלק חשוב מאוד בשיווק האתר ברשת ובשיפור העלייה בדירוג בתוצאות החיפוש האורגניות.

קידום שכזה יוביל להצלחת העסק ופרסומו לפלחי שוק רחבים יותר ורלונטים הרבה יותר. אולם יש לזכור שמדובר בתהליך שדורש זמן וסבלנות רבה אך כאשר מדובר על קידום באינטרנט קידום אורגני הוא חלק הכרחי בכך.

להלן חמישה עקרונות חשובים לקידום אורגני נכון :

  1. התעדכנות תמידית בדרישות ועדכוני גוגל המשתנים.
  2. תוכן תוכן ושוב תוכן! –  זה פשוט, ככל שנטמיע את מילת החיפוש בתכנים שנייצר כגון מאמרים ברמה גבוהה כתבות תוכן בעלי פן אישי ושיווקי, יצרת קישורים בפורומים, אינדקסים ודפי מידע רלוונטיים בהתאם לביטוי.
  3. הטמעת קישורים איכותיים, פנימיים וחיצוניים, שיובילו לאתר המפרסם. ככל שנצליח לקשר תכנים שיובילו לאתר כך תעלה רמת הרלונטיות שלו, מה שיוביל לעלייה ברמת האורגניות של האתר.
  4. יצירת שיתופי פעולה עם אתרים בעלי נישה דומה (אך לא מאותו התחום) לפרסום תכנים וקישורים לאתר.
  5. בחירת ביטויים רלוונטיים בחשיבה אסטרטגית – קידום אורגני איכותי יכול להביא תוצאות מהירות בתעשיות קטנות או בביטויים בעלי תחרות נמוכה.

לאילו עסקים מתאים אורגני ואיזה מתאים PPC

ראשית, חשוב שנבין כי שתי השיטות הן אפקטיביות. שילוב מקצועי ונכון  בין שתי השיטות, תוך שימת דגש על אופיו של האתר, התחרות הקיימת בשוק  וביצוע התהליכים הדרושים בהתאם יוביל להשגת היעדים המתוכננים.

בקידום באינטרנט בתחום ה-PPC יש לקחת בחשבון את תקציב המדיה העומד לרשות המפרסם ואילו בקידום SEO (אורגני).

על פי רוב, הדרך המהירה ביותר להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים דרך קידום באינטרנט היא באמצעות קמפיין קידום ממומן, מאחר והוא ממוקד יותר וטוב במיוחד עבור מטרות שיווקיות קצרות מועד, לדוגמא, מבצעים בעלי תקופת זמן מוגדרת מראש או אירועים (חגים, עונות השנה ועוד..). ברשתות הפרסום של מנועי החיפוש כמו גוגל אדוורדס ניתן למקד את קמפיין הפרסום לפי מיקום גאוגרפי ומילות מפתח ספציפיות ובכך לשמור על רלוונטיות גבוהה בחשיפה לקבל יעד ממוקד והיכולת לתזמן בדיוק באילו ימים ושעות יופיעו המודעות בתוצאות החיפוש ומעל לכל, להגדיר את התקציב היומי ואת העלות המקסימלית לכל הקלקה (CPC).דבר נוסף חשוב לא פחות, ניתן לעקוב אחר הצלחת הקמפיינים ובכך לייעל אותם ולשפר את אחוזי ההמרה ואת החזר ההשקעה.  קמפיין PPC מתאים לעסקים קטנים כגדולים והוא מניב תוצאות מיידיות ומגדיל את רמת החשיפה באופן מידי.

הפרסום האורגני, לעומת זאת, הוא חיוני לא פחות. ללא פעילות SEO שוטפת שתאפשר למנועי החיפוש לסרוק את האתר בקלות,  ע"י קישור התוכן המותאם לשאילתות החיפוש של גולשים, ובניית קישורים ונוכחות באתרים אחרים – האתר פשוט לא יעלה בתוצאות החיפוש של הגולשים. השילוב בין השיטות מאפשר למעשה ללמוד מהקמפיינים הממומנים כיצד לשפר את אסטרטגיית הקידום האורגני ובכך להפוך את קידום באינטרנט למנצח ויעיל במיוחד.

כיצד נקבע תקציב המדיה של קידום ממומן

ובכן, זוהי שאלת מליון הדולר מאחר ומדובר על פי רוב בניסוי וטעיה של פרמטרים רבים ושונים.

קביעת גובה התקציב וחלוקתו היא החלטה קריטית להצלחת הקמפיין שכן החלטה לא נכונה עלולה לפגוע בביצועים ובכך לגרום לבזבוז כספים מיותר ולהחמצת מטרות הלקוח.

אז איך בכל זאת נדע לקבל החלטה נכונה בנוגע לתקציב? לצורך כך הפלטפורמות האינטרנטיות (גוגל,פייסבוק,לידר) מעניקה לנו מגוון כלים המאפשרים למנהל הקמפיין לקבל פידבק מדויק באמצעות דו"חות נתונים באשר לפעילות הקמפיין. בשלב זה יכול מנהל הקמפיין לתת מענה לשאלות רבות על פיהן ניתן להעריך באופן ממוצע את יעילות הקמפיין וגובה התקציב הכדאי אשר יוביל להצלחתו.

טיפים לניהול קהילה בפייסבוק

ניהול דפי קהילות בפייסבוק זהו תחום חדש יחסית הצובר תאוצה בשנים האחרונות במרחבי המדיה חברתית.

ניהול קהילות זו בעצם היכולת להקשיב לקהל היעד וכאילו לשתף ולעדכן אותו בכל מה שמתרחש עם העסק / מותג.

לכל עסק יש לפחות שלושה גורמים אותם יש לקחת בחשבון –  הלקוחות, העובדים, השותפים האסטרטגיים . חשוב מאוד שנבין ונפנים שכל גולש ההופך לחבר בקהילה שלי הופך בעצם ללקוח פוטנציאלי ובמקרים מסוימים ללקוח קיים המצפה לקבל שירות בפלטפורמה הזאת של פייסבוק, ומבחינתו דף העסק בפייסבוק זהו גם לפעמים כרטיס הביקור לעסק הנמדד לפי התקשורת איתנו, המותג שאנחנו יוצרים ומייצגים בקהילה ועם המוצר או השירות שאנחנו מוכרים. ולכן כל עסק שמכבד את עצמו יטפח לעצמו קהילה בפייסבוק כשילוב מורכב של ניהול קשרים, שימור קשרים, יצירת קשרים חדשים, שיווק, מיתוג, קידום, תמיכה ושיתוף פעולה – הכל תוך שימוש בכלים הנפלאים שמספקים לנו האינטרנט והמדיה החברתית.

אם ניקח את ניהול הקהילה כפלטפורמה שוות ערך לקבלת ליד מהלקוח לצורך העניין נוכל ליצור קהל של אנשים אשר יהיו נאמנים למותג ולעסק שלכם בזכות הקשר שיווצר בין המותג לצרכן. אנשים שיגנו עליכם בעתות משבר מכל סוג על ידי המלצות מפרגנות וחוות דעת טובות, הם אלה שישווקו אתכם הלאה מפה לאוזן וימליצו עליכם לחברים , וכך מערך השיווק שלכם למעשה יגדל במאות ואפילו אלפי אנשים וכל זאת מבלי לעלות לכם אגורה. בנוסף תוכלו לקבל מהגולשים הצעות לשיפור המוצר או לשירות שלכם, שכן הם יודעים הכי טוב ולהם העין הכי נטרלית.

מה שיפה הוא שכמעט כל אחד יכול ללמוד להיות מנהל קהילה, אבל, זוהי דרך ארוכה שכן זמן הלימוד בלתי נגמר, ככל  שעובר הזמן הרשת מתחדשת ומשתכללת ומציעה עוד ועוד כלים ואיתם עוד כללים וטרנדים. היא גם דורשת זמן בתפעול– זמן שלבעלי העסק לא תמיד יש

לכן מומלץ לשכור איש מקצוע המיומן בניהול דפי פייסבוק באמצעות פרסום בפייסבוק ופרסום באינסטגרם שעוקב אחר כל השינויים ברשת, מעודכן בטרנדים המובילים ברשת החברתית וכמובן דואג להעניק תשובות ללקוחות בזמן קצר

בכדי לנהל דף קהילה מוצלח חשוב ללמוד את העסק ואופיו, להכיר את האנשים מאחוריו ולבנות ביחד  אסטרטגיה מלאה הכוללת את כל התשתיות הנדרשות, בניית תקציב מדיה לפרסום ממומן כל זה יעשה ע"י הפקת מסמך אפיון חוקר ומעמיק . השקעה במסמך האפיון תוביל לקהילה משגשגת ולהגדלת הפופולאריות ברשת.

טיפים לדף נחיתה מנצח

  1. הנעה לפעולה – תפקידו של עמוד הנחיתה זה לחבר בין מה שהמשתמש רוצה לבין הפעולה אותה בעל האתר רוצה שהמשתמש יעשה. לכן, אם אין פעולה מסויימת שברצונך שהגולש יבצע, אין צורך בעמוד נחיתה לכן חשוב תמיד להחליט מה הפעולה אותה יבצע המשתמש (השארת פרטים, רכישה, לייק, שיתוף וכ'ו..) להבין למה המשתמש מצפה בחיפוש שלו ולהתאים את התוכן ולמצוא את הדרך בין מה שהמשתמש רוצה למה שאתם רוצים
  2. בחירת פעולה מרכזית אחת ויחידה – ישנה טעות נפוצה שחשוב מאוד לא להתפתות לעשות בעמודי נחיתה והיא עומס יתר של אובייקטים על הדף. יותר מידי כפתורים ויותר מידי לינקים. הבעיה כאן, היא שברוב הפעמים אם לא בכולן נשיג את התוצאה ההפוכה בדיוק ונאבד את עניין הגולשים מהר,לכן צריך להחליט על פעולה אחת בלבד שתניע לפעולה אחת וזו תהיה הפעולה היחידה אליה יתנכז כל העמוד.
  3. קליעה למטרה – לעיתים ניתן לבחור בפעולה ראשית ופעולה משנית אך חשוב תמיד להשאר עניינים למה שחיפש הגולש. לדוגמא, אם דף הנחיתה מתעסק  במכירת מוצר נבחר את זה  כפעולה ראשית והרשמה לרשימת דיוור כפעולה משנית. כשבוחרים יותר מפעולה אחת, חשוב לזכור שישנה היררכיה. הפעולה הראשית צריכה להיות בולטת יותר. למשל, אם הקריאה לפעולה מתבצעת מתוך כפתור גראפי, הכפתור של הפעולה הראשית צריך להיות גדול ובולט יותר.

בנוסף, חברות ייעוץ ארגוני שעובדות עם חברות בניית אתרים מזכירות את החשיבות של דף נחיתה שמטרתו למכור צריך להציע גם אפשרות תשלום באינטרנט באופן מאובטח, לקוחות שמבצעים רכישה ברשת רוצים להיות בטוחים שפרטי האשראי שלהם במקום בטוח.

ההבדל בין GDN לרימרקטינג

ראשית, נסביר מה זה GDN – Google Display Network

GDN זוהי רשת המדיה של גוגל הכוללת מספר ענק של אתרים, בתחומים שונים, אשר משתמשים בשטחי הפרסום של גוגל עבור האתר שלהם. אתרים אלה מקצים חלקים מהאתר שלהם על מנת להפוך אותם לשטחי פרסום,שהם למעשה המקומות שבהם נמצאות מודעות פרסומת (באנרים) אותם רואה הגולש כשאשר הוא נמצא באתר. בתמורה לכך גוגל מעבירה להם תשלום עבור הפרסום. מהצד השני נמצאים קהל המפרסמים, הם אלה המעוניינים בשטחי הפרסום, מטרתם לשתול פרסומות לאתר של בעל כוח ברחבי הרשת הישמש כבמה רחבה ודרך להגיע לקהל רב ככל האפשר, למשל באתרים באותו התחום בהם קהל היעד דומה ורלוונטי או בתחומים הקשורים לתחום שלהם, באתרי חדשות גדולים בהם תנועת הגולשים  גבוהה וכ'ו..

רימרקטינג (בעברית: שיווק מחדש) הוא תת-תחום של רשת המדיה של גוגל. שיווק מחדש (Remarketing)

פרסום בגוגל בצורה שכזו היא בעצם היכולת לעקוב אחרי הגולשים שביקרו באתר המפרסם והיכולת לפרסם להם שוב ושוב גם אחרי שכבר יצאו מהאתר. מיועד עבור כל אותם גולשים שנכנסו לאתר אך מסיבה מסוימת לא השאירו ליד, הרימרקטינג למעשה עוקב אחריהם ברחבי הרשת ומפרסם את הלקוח בכל אתר אליו הגולש יכנס

למה לעשות מיתוג?

מיתוג הוא התהליך שבו המותג החדש שלכם נולד ובמהלכו תיקבע זהותו, אופיו ומהם ערכי המותג המרכזיים מטרת תהליך המיתוג היא להשריש את המותג וערכיו לתודעת קהל הציבור, באמצעי השיווק והפרסום השונים. יצירת מותג טוב שנשאר לאורך שנים זהו תהליך ארוך ולא פשוט אבל גם דרך שכזאת יש צורך בעשיית הצעד הראשון.

לכן, תהליך המיתוג מורכב מכמה שלבים ראשוניים וחשובים מאוד עוד לפני תהליך יצירת המותג השלב הראשון הוא – מחקר, הפקת מסמך אפיון מקיף ומפורט יעזור רבות ליצירת מיתוג נכון לעסק שישרת את צרכיו. במסמך האפיון אותו ממלאים יחד עם הלקוח מגדירים מראש את קהל היעד ומחליטים למי אנחנו בעצם פונים? האם מדובר באדם, בחברה, בקונספט?

באיזו שפה נבחר להשתמש? סלנג או או אולי שפה רשמית יותר, באיזה פונטים נבחר? חדים ודקים או עגולים ומלאים, מה יהיו צבעי המותג, מה תהיה השפה הגרפית? מה יהיה הסלוגן,מה המסר אותו רוצה המותג להעביר ועוד..

כשיש בידנו מסמך אפיון מלא ומפורט נוכל בהתאם למידע אותו אספנו לחשוב על שם המותג תוך שימת דגש לאופי הלקוח, שם לא טוב או לא זכיר יכול להוות מכשול רציני למיתוג טוב. לאחר שנחליט על שם נתחיל בתהליך עיצוב הלוגו למותג, הלוגו הוא האלמנט המרכזי בתהליך המיתוג ויקבע את המשך הדרך של העסק בכל הפרמטרים של עולם המדיה. לוגו לא טוב יוביל לנראות לקויה התשדר חוסר מקצוענות.

לכן חשוב מאוד להשקיע בתהליך אפיון הלקוח הראשוני על מנת שהמשך הדרך תהיה קלה נעימה ונטולת מכושלים. יש להשקיע בבסיס טוב ובבניה מיתוגית שקולה שכן מיתוג לא טוב ברוב המקרים יחזיר את המפרסם אחורה במקום לדחוף אותו קדימה ודחיפה קדימה של העסק שלך זה מה שאנחנו יודעים לעשות הכי טוב.

פרסום באינטרנט
פרסום באינטרנט
פרסום באינטרנט
פרסום באינטרנט
פרסום באינטרנט

אנו מתחייבים לעשות הכל, אבל הכל! כדי שהמוצר או השירות יהפוך למותג מנצח.

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page