TikTok At Genesis
כך טיקטוק מתאר את כוחם של אתגרי האשטאג ממותגים:
"אתגר ההאשטאג הממותג מתייחס לתשוקה של המשתמשים ליצירה ולביטוי בכך שהוא מזמין אותם להצטרף לתנועה קולקטיבית… אתגר ההאשטאג הממותג הוא דרך מהנה וקלה למותגים לשתף פעולה ולהשתלב באופן חלק בתוך קהילת טיקטוק".
על פי המספרים האחרונים שסופקה על ידי טיקטוק, למעלה מ-50% מהיוצרים השתתפו לפחות באתגר האשטאג אחד. ו-35% מדווחים על השתתפות על בסיס קבוע.
חשוב להציב יעדים קונקרטיים למדידת הצלחת הקמפיין. לדוגמא, אם המטרה היא ליצור מודעות למוצר חדש הצלחה תימדד באמצעות מספר צפיות. אולם אם המטרה היא להגביר מכירות או למצוא לקוחות חדשים, מדידת הצלחה תיעשה באמצעות מכירות אונליין מהאפליקציה או כמות קליקים. כאשר יוזמים קמפיין עם מטרה ברורה, קל יותר לבדוק אם הקמפיין היה מוצלח ואם לא, לזהות חולשות עיקריות.
חברת ג'נסיס היא אחת מחברות הפרסום הראשונות בארץ שהגיעו להסכם שיווק ממומן עם טיקטוק המאפשר להם לטרגט קהל יעד ישראלי בפרסומות ממומנות. פרסומות אלה פועלות בדומה לפרסום ממומן ביוטיוב: סרטון קצר שלכם מתנגן לפני סרטונים אורגניים של האפליקציה. ניתן להוסיף לינקים להשארת פרטים או מס' טלפון/ כתובת אתר ליצירת קשר.
פרסום ממומן מאפשר לכם להציב יעדים ללידים/ מכירות ולכמת את עלויות פר קליק. זהו פרסום ממוקד ואפקטיבי הרבה יותר מפרסום באמצעות סרטונים ויראלים.
אפליקציית טיקטוק היא אפליקציה צעירה מאוד ולכן, למרות הפופולריות האדירה שלה, פרסום ממומן באפליקציה עולה הרבה פחות מפרסום מקביל ביוטיוב או בגוגל. המחיר הנמוך של הפרסום הממומן בטיקטוק מאפשר לעסקים קטנים להנות מפרסום נרחב באפליקציה, בהשקעה מתאימה לכל כיס.
הקמפיינים שהרצנו בטיקטוק מוכיחים שפרסון ממומן זו אחת מהשיטות האפקטיביות ביותר בפרסום ובהשגת מכירות. עלויות החשיפה והשגת לידים/ מכירות הן משתלמות מאוד ומאפשרות לכם לפרוץ אל קהל יעד חדש שקשה למצוא בפלטפורמות אחרות.
לכל שיטת פרסום בטיקטוק יש יתרונות וחסרונות, אולם אין ספק שהדרך הטובה ביותר להצליח בפרסום בטיקטוק הוא לשלב מספר שיטות שיווק בקמפיין משולב.
כאשר אנו משלבים שיטות פרסום, אנו בעצם משתמשים בכל אפיקי הפרסום על מנת ליצור קמפיין בעל השפעה חזקה על קהל היעד שלנו. אנו נייצר אתגר האשטאג, נשלם למשפיענים, נוסיף פרסום ממומן ונדאג להיות עם היד על הדופק לכל אורך חיי הקמפיין.
מסעדת צ'יפוטלה היא מסעדה מקסיקנית פופולרית בארה"ב. למסעדה היסטוריה של שימוש בטיקטוק לקידום המותג שלהם.
בשנת 2019, לקראת חג ליל כל הקדושים (הלוואין), צ'יפוטלה יצאה בקמפיין טיקטוק במטרה לעודד לקוחות להגיע מחופשים אל המסעדות שלהם ולהנות מבוריטו חינם.
האתגר, תחת ההאשטאג Boorito#, התחיל כאשר כמה משפיענים העלו סרטונים קצרים של עצמם עושים טרנספורמציה לתחפושת מפחידה, כאשר בסוף הסרטון הם אכלו בוריטו, עם מוסיקה מגניבה ברקע. צ'יפוטלה יצאה בהבטחה שתעניק צ'יפוטלה בחינם לשנה שלמה לחמשת האנשים שיצליחו לגרוף את מספר הצפיות הגבוה ביותר תוך שימוש בהאשטאג הרלוונטי. במקביל, חברת צ'יפוטלה השתמשה בקידום ממומן כדי לדאוג שההשטאג נשאר פופולרי.
הקמפיין נסמך על שימוש בארבעה עמודי תווך מרכזיים של פרסום בטיקטוק:
- שימוש במשפיענים,
- עידוד יצירת תוכן ע"י משתמשים,
- שימוש באתגרי האשטאג,
- פרסום ממומן.
ההצלחה היתה מיידית. המוני צעירים וצעירות העלו סרטונים ויראליים שלהם אוכלים בוריטו בתחפושת ועודדו אחרים להעלות גם הם סרטונים. האשטאג Boorito# הפך לפופולרי עם למעלה מ-3.9 מיליארד(!!) צפיות. מספר זה גדול משמעותית ממספר הצפיות שהם היו יכולים להשיג בפלטפורמות מקבילות כמו יוטיוב או פייסבוק באותה השקעה.