Edit
נסו אותנו
יצירת קשר

מאז 2007 מובילה ג'נסיס תפיסה חדשה הנוגעת לפוטנציאל העצום הגלום במיתוג. בתפיסה זו נישבו עסקים רבים שהבינו שכל עסק או רעיון, זקוק למעטפת מיתוג שלמה ואיכותית, הנוצרת בלוח זמנים מהיר ואשר משיגה תוצאות מוכחות.

נווטו אלינו

לח"י 25 בני-ברק

דף הבית » קידום אתרים: אורגני או ממומן?

קידום אתרים: אורגני או ממומן?

קידום אורגני
שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

בבואכם לקדם אתר בגוגל, עומדות בפניכם שתי אפשרויות. מצד אחד, באפשרותכם לבחור בקידום אתרים אורגני, כלומר ביצוע פעולות שונות מאחורי הקלעים של האתר על מנת לשפר את דירוגו בגוגל באופן טבעי: בנייה נכונה של אתר מבחינה טכנית של היררכיה, קוד וכדומה; כתיבת תכנים רלוונטיים למילות חיפוש שגולשים עשויים לחפש; בניית פרופיל קישורים שירמוז לגוגל כי מדובר באתר אמין ורציני, התאמתו למכשירים ניידים ועוד.

מצד שני, באפשרותכם לבחור בקידום אתרים ממומן, כלומר לרכוש שטח פרסום ולהציב בו מודעות פרסומיות מטעמכם, אם בצורת באנרים מעוצבים או כמודעות טקסטואליות. בניגוד לקידום האורגני, את הקידום הממומן ניתן לזהות בקלות, פשוט משום שהוא מופיע מעל או לצד תוצאות החיפוש האורגניות.

יתרונות משלימים

לכל אחת מן הדרכים יש יתרונות משלהן. קידום אורגני, לדוגמה, יעיל יותר לטווח ארוך, משום שהפעולות המבוצעות, הן על האתר עצמו והן מחוצה לו, נותרות ברשת האינטרנט לזמן רב (אם כי יעילותן פוחתת ככל שעובר הזמן, ומכאן החשיבות של מעקב ואופטימיזציה מתמדת). כלומר, פעולות קידום אורגניות יכולות לשפר את מיקומו של אתר ברשימת תוצאות החיפוש, ומכאן שיותר גולשים ייכנסו אל האתר ויגדל הסיכוי שהם יבצעו בו פעולה כלשהי או ישובו לבקר בו גם בעתיד.

עם זאת, יתרון משמעותי של הקידום הממומן הוא האפשרות לנהל מעקב צמוד אחר ההוצאות ולחשב את התועלת המופקת מהן. מעקב שכזה יכול לאפשר גם הסקת מסקנות בזמן אמת והתייעלות תוך כדי תנועה על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר במסגרת תקציב נתונה.

בעלי עסקים רבים המעוניינים להשיג תוצאות מיטביות מן האתר העסקי שלהם נוטים להתמקד באחת מן הדרכים הללו, ועל כן נשאלת השאלה איזו שיטת קידום אתרים עדיפה: האורגני או הממומן?

התשובה: גם וגם

הדעה הרווחת בקרב מומחי קידום אתרים רבים היא כי היתרונות שיש לכל אחת מן הדרכים הם יתרונות משלימים. כלומר, התוצאות האפקטיביות ביותר של פעולות קידום אתרים צריכות להיות מורכבות הן מפעולות קידום אורגני והן מפעולות קידום ממומן. באופן כזה ניתן למקם מודעה ממומנת על מנת להגיע אל קהל יעד רחב בתזמון המדויק שבו הכי כדאי להביא אותו אל האתר, כשמקביל מתבצעות פעולות המחזקות את נראות האתר במנועי חיפוש לטווח הארוך.

לסיכום, אם בעל אתר מעוניין לקדמו במנועי החיפוש, מוטב כי יחלק את התקציב לשניים ויקדיש חלק ממנו לקידום אורגני וחלק אחר לקידום ממומן, שכן בכך הוא יבטיח שישיג תוצאות טובות יותר מאשר התמקדות בדרך אחת בלבד.

מאמרים נוספים

מי שמתעפץ שיעמוד!

סרטונים שיעזרו לכם להחזיק מעמד.

פרסום באינטרנט
Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page